hot Về việc đăng ký thành viên

hot Thông tin Việc Làm Khách Sạn lương cao

hot Hỗ trợ đăng bài PR MIỄN PHÍ


Bảng mô tả công việc của nhân viên đặt phòng

Thảo luận trong 'Tài liệu khách sạn'

Ads

Chia sẻ trang này

  1. admin

    admin Thượng đế

    Đây là bản mô tả công việc của một nhân viên đặt phòng phiên bản tiếng Anh, bạn nào cần nào cần thì tham khảo, đỡ phải dịch :D

    [​IMG]


    UNIT OUTLINE


    3.1. Unit Objectives

    3.2 Duties and Responsibilities of a Reservations Agent

    3 Objectives of an Effective Reservation System

    3.4 The Guestroom

    3.5 Types of Room Rates

    3.6 Overview of the Reservation Process

    3.7 Communication with the Hotel

    3.8 Sources of Business

    3.9 Determination of Room Availability, Underbooking and Overbooking

    3.10. Acceptance/denial of Reservation Request

    3.11. Types of Reservation

    3.12 Handling Reservations Properly

    3 .13 Formulation of the Reservation Request

    3.14 Conlirmation Notitication

    3.15 Rcservation Amendments and Cancellation

    3. 16 Reservat ion Reports

    3.17 Problems Related to the Reservation Process

    3.1 UNIT OBJECTIVES

    At the end of this unit, you should be able to:

    · outline the duties and responsibilities of a Reservation Agent.

    · explain the objectives of an effective reservation system.

    · list and describe the different ways hotels differentiate their guestrooms.

    . , identify the different types of room rates. ' '

    ·describe the different ways reservation requests are communicated to the
    hotel.

    . identify the different sources of reservations.

    .define "under booking" and "overbooking".
    . list the information required for the acceptance or denial of a reservation request.
    . identify the characteristics of the different types of reservation.
    . formulate a reservation request.
    . explain the advantages of a written reservation confirmation.

    . outline the procedure for handling amendment and cancellation of reservation.
    . explain the different types of reports generated from the reservation process.

    3.2 DUTIES AND RESPONSIBILITIES OF A RESERV A TION AGENT
    Reservations Agents are responsible for all aspects of reservation processing. The Reservations Agent's basic function is to handle all reservations efficiently. matching the needs of the guests with that of the hotel.
    Below are some duties of a hotel Reservations Agent:
    Ÿ Handle and process reservation requests.
    Ÿ Maintain reservation records.
    Ÿ Maintain future rooms availability
    Ÿ Communicate with other' departments regarding VIPs, groups . and . all expected arrivals.
    Ÿ Generate accommodation statistics and forecasts.
    Ÿ Perform various clerical and administrative duties.
    Ÿ Sell the hotel, its product and services
    Ÿ Perform any other duties assigned-by the management.

    3.3 OBJECTIVES OF AN EFFECTIVE RESERVATION SYSTEM
    An effective reservation system is important to the hotel. The two main objectives of an effective reservation system are to:
    provide a room for every guest with a reservation so as to maximize guestt
    satisfaction strive for 100% occupancy so as to maximize profit

    HaLe

     
    Bài viết mới
    Máy đếm tiền ZY-555
    Máy đếm tiền ZY-555 bởi leminhthien, 1/10/16 lúc 06:50
    nhà cung cấp
    nhà cung cấp bởi dpt, 3/11/15 lúc 15:41

Chia sẻ trang này

Tags: No tags Edit Tags

Bài viết giới thiệu: "Bảng mô tả công việc của nhân viên đặt phòng"

Từ khóa được tìm kiếm qua Google

  1. mô tả công việc nhân viên đặt phòng khách sạn

    ,
  2. nhân viên đặt phòng khách sạn làm gì

    ,
  3. nhân viên nhận đặt phòng là gì

    ,
  4. thông tin về công việc của nhân viên nhận đặt phòng ,
  5. công việc của nhân viên đặt phòng,
  6. công viec booking,
  7. cong viec cua reservation officer o khach san,
  8. công việc của một nhân viên nhận đặt phòn,
  9. việc làm reservation